PDA

View Full Version : KnittingHelp is mentioned in the newspaper!


yarnpiggy
01-30-2006, 04:13 PM
KnittingHelp made the Minneapolis Star Tribune (http://www.startribune.com/389/story/210226.html) Newspaper!

Here's the blurb:

This site bills itself as the "home to over 150 free knitting videos." Beginners and casual knitters will find useful information here. Under basic techniques, for example, the videos cover seven different ways to cast on, five ways to do a knit stitch and many ways for increasing and decreasing. Advanced techniques include knitting on circular needles, making buttonholes and doing decorative stitches. The videos require Media Player or Quicktime, which can be downloaded for free from links on the site. There are lots of links to free patterns on other sites. The listing is arranged by categories, such as scarves and shawls. Many patterns are posted with pictures, and they are labeled according to skill level and needle size required. The site's forums also are wonderful. Current topics allow you to post photos of your projects, get your knitting questions answered and post your patterns or links to favorite ones. One really neat forum is Knit-Along, where you can join others working on the same project or start your own. The responses are generally supportive and welcoming. You do need to register to post, but anyone can read the forums. It's a site well worth bookmarking.

Ingrid
01-30-2006, 04:17 PM
Wow! That's great! :cheering: :cheering:

brendajos
01-30-2006, 04:19 PM
what do they mean GENERALLY supportive....hmph! ;)



YEAH Amy! nothin' better than good press!! :thumbsup:

BonnieM
01-30-2006, 04:23 PM
I thought the same thing, brendajos!

WTG Amy :cheering:

Ingrid
01-30-2006, 04:28 PM
what do they mean GENERALLY supportive....hmph! ;)



YEAH Amy! nothin' better than good press!! :thumbsup:

Maybe she caught some of the boob comments! :rofling:

nicolethegeek
01-30-2006, 04:28 PM
Perhaps they read certain people's blogs... and don't forget the willie warmer thread!!! :roflhard: :roflhard:

Friskums
01-30-2006, 04:31 PM
willie warmer thread!!! :roflhard: :roflhard:

:shock: Is it still up? This I gotta see. :lol:

Oh, and :happydance: :thumbsup: to Amy and all the rest of you guys! :thumbsup:

nicolethegeek
01-30-2006, 04:38 PM
:shock: Is it still up? This I gotta see. :lol:
There have been a few that I recall since I joined. You can do a search for "willie warmer" and the various threads where they were discussed will show up. One in particular had a link to three... ahem... models!! :shock: :roflhard:

Friskums
01-30-2006, 04:49 PM
:shock: Is it still up? This I gotta see. :lol:
There have been a few that I recall since I joined. You can do a search for "willie warmer" and the various threads where they were discussed will show up. One in particular had a link to three... ahem... models!! :shock: :roflhard:

...maybe I'll wait until I get home. :rofling:

brendajos
01-30-2006, 05:05 PM
:shock: Is it still up? This I gotta see. :lol:
There have been a few that I recall since I joined. You can do a search for "willie warmer" and the various threads where they were discussed will show up. One in particular had a link to three... ahem... models!! :shock: :roflhard:

...maybe I'll wait until I get home. :rofling:

i am not sure that "up" is the appropriate preposition to use when speaking of the willy warmer! :rollseyes:

:rofling:

Ingrid
01-30-2006, 05:07 PM
:shock: :roflhard: :roflhard: :roflhard:

earthchick
01-30-2006, 05:12 PM
:rofling: :rofling: :rofling:

And three cheers for Amy! :cheering: :cheering: :cheering:

Friskums
01-30-2006, 05:12 PM
lol. I chose my words carefully. ;) :roflhard: :rofling:

nicolethegeek
01-30-2006, 05:14 PM
Sheesh!!! :rollseyes: I guess that's what I get for *trying* to be helpful before getting any sleep! :doh:

ecuzzacrea
01-30-2006, 05:20 PM
that is really cool! congrats Amy :thumbsup:

i :heart: this site!

hedgehog
01-30-2006, 06:01 PM
It must be a typo...

I'm sure the author meant "genuinely supportive" :thumbsup:

-hh

BinkyKat
01-30-2006, 09:03 PM
:cheering: :heart: :cheering:
Yay! St. Paul is just down the road a piece from me, 3 hours! LOL
The Trib covers a lot of locations up here in the boondocks!
Yaaaaayyyyy AMY!!!!!!!!! :thumbsup:

Jenelle
01-30-2006, 10:05 PM
Congrats Amy!! :cheering: :thumbsup: :cheering: :happydance:

feministmama
01-30-2006, 10:23 PM
KH :cheering: KH :cheering: KH :cheering:

KellyK
01-31-2006, 01:28 AM
what do they mean GENERALLY supportive....hmph! ;)



YEAH Amy! nothin' better than good press!! :thumbsup:

Maybe she caught some of the boob comments! :rofling:

We are VERY welcoming of boobs!!! Hmph!! :lol:

amy
01-31-2006, 12:11 PM
:rofling:

Yay, how cool! What a nice write-up!
:happydance:

And YOU all are the best, you make it so warm and fuzzy here! :heart:

kitkat
01-31-2006, 12:21 PM
Hey there is so nothing wrong with the willy warmer!!!!! I am going to get my STM's (swim team moms) and we are going to knit those for the entire swim team! They might provide more coverage than some of the suits some of the boys sport.

amy
01-31-2006, 01:15 PM
Hey there is so nothing wrong with the willy warmer!!!!! I am going to get my STM's (swim team moms) and we are going to knit those for the entire swim team! They might provide more coverage than some of the suits some of the boys sport.

:shock: Now THAT would be something to see!!! :roflhard:

kemp
01-31-2006, 01:21 PM
what do they mean GENERALLY supportive....hmph! ;)



YEAH Amy! nothin' better than good press!! :thumbsup:

DITTO! What the heck did they mean by that? Must just assume that there is a nasty one somewhere.

Ronda
02-01-2006, 11:17 AM
:cheering: Way to go, Amy!

dustinac
02-01-2006, 09:46 PM
:cheering: :happydance: Yeahhh AMY!!!

Angelia
02-01-2006, 11:19 PM
:happydance: :happydance: :happydance:

Yay Amy!!